******

maandag 28 december 2015

KERSTLICHTJES MET KANT







Elk jaar tijdens de kerstmiddag van de Zonnebloem Welfare krijgen de deelnemers naast een gezellige middag ook een zelf gemaakt cadeautje. Iets creatiefs door iemand met liefde gemaakt. Dit jaar was ik aan de beurt om iets te bedenken en te maken. In onze voorraadkast had ik oud kant gevonden waar ik graag mee aan de slag wilde gaan. Een idee van wat het dan moest gaan worden, had ik nog niet. Een avondje of twee surfen bracht me op het idee van een windlichtje. Zelf verzamelde ik al een tijdje de lege appelmoes potjes. Helaas had ik er nog niet genoeg, dus moest ik hulp in schakelen want ik had er uiteindelijk 66 nodig.





Uiteindelijk had ik 66 potjes verzameld en kon ik voor elke deelnemen een setje maken. Het kant bestond uit een lange strook bloemen, vier bloemen pasten precies om het potje. Met naaldkant in het patroon van het kant heb ik beide zijden aan elkaar gemaakt, het voordeel hievan is dat het makkelijk van het glas afgeschoven kon worden, indien kant of glas vies is geworden.




 Het werd uiteindelijk een duurzaam kerstcadeau bestaande uit een set theelichtjes van hergebruikt glas, katoenen garen, lintgaren en oud kant. Aan elk glaasje kwam een geluksmuntje te hangen. Ik hoop dat ze allemaal een mooi plekje hebben gekregen. Ik heb er in elk geval heel wat uurtjes knutselplezier aan gehad.  Groetjes Ans.

           









2 opmerkingen: